dansmästare

Hejsan svejsan alla underbara bloggläsare! Jag var ju som jag redan berättat på SHM (skryt hehe) och då tänkte jag på en rätså komisk grej enligt mig själv. Nämligen hur vi i Sverige dansar, på fester, konserter osv. Vi kör alltid, inga undantag på en otroligt avancerade och snygga "jag hoppar lite halvt och pumpar näven i luften som jag får mjölksyra"- dansen. Den är såklart en väldigt lätt dans som alla klarar vilket framför allt jag uppskattar osmidig som man är. Svenskar har inte riktigt någon annan dans förutom kanske att föräldrarna försöker bugga till det lite på någon kräftskiva... Personligen tycker jag det här är asbra då jag inte är något vidare på att dansa men jag tycker  synd om folk som kommer från andra länder och är vana vid salsa eller andra höfsvängande danser. Försöker vi oss på de ser det bara ut som bleka midsommarstångar som försöker röra sina oexisterande höfter. Dock finns det ju självklart folk som är bra på att dans i Sverige också men jag och majoriteten kör gärna på "jag hoppar lite halvt och pumpar näven i luften som jag får mjölksyra"- dansen!! xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0